Walburga presenterar sig själv

Walburga presenterar sig själv på sidan "valpejl.se":


Presentera dig själv

Jag är född och uppväxt i Bayern, vid Starnbergsjön i Pöcking
Jag är europapolitiskt engagerat så länge jag kan tänka – grundade Paneuropeiska Ungdomsförbundet i Tyskland när jag var 13 år gammal.
Jag jobbade politiskt i Bayern genom hela min uppväxt
Jag flyttade till Sverige 1992, efter att ha jobbat i Europaparlamentet i 14 år.
I Sverige blev jag medlem i moderaterna.
Sedan 2006 är jag riksdagsledamot för moderaterna och Sörmland.
Mina huvudintressen är europa- och utrikespolitik, men även att försöka gagna Sörmlands intressen.

Varför ska man rösta på dig?

Jag är duktig med att få igenom mina och moderaternas idéer för Sörmland och Sverige
Jag har ett brett nätverk i hela Europa
Jag har en internationell bakgrund som hjälper mig att ibland se saker och ting ur ett annat perspektiv

Vilka tre politiska frågor är de viktigaste för dig att driva?

  1. Jobbskatteavdraget + RUT och ROT
  2. Infrakstruktur
  3. Sveriges roll i Europa och världen

Var någonstans skulle du placera dig själv på en politisk vänster – högerskala?

Klart till höger

Vem är din politiska förebild?

Carl Bildt och Franz-Josef Strauss

Om du var aktiv i ett annat parti, vilket skulle det vara?

Inget svar

Finns det en fråga där du ändrat ståndpunkt inom politiken?

Inget svar

Om du får en riksdagsplats kan du då tänka dig att rösta emot ditt parti, i en för dig mycket viktig fråga?

Inget svar

Bedriver du en personvalskampanj?

Ja



Mycket mer om Walburgas politik finns att läsa på:
http://valpejl.se/politiker/9721/Walburga_Habsburg_Douglas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0